BLOGI

Tervetuloa uusituille sivuilleni!

Tulen tällä sivulla julkaisemaan yrityksen kannalta ajankohtaisia asioita ja jakamaan terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä ajatuksia. Annan luontaishoidot palvelee sekä yksittäisiä asiakkaita, että ryhmiä.

”Avaudu nykyhetkelle. Se on avain. Läsnä olevan hetken voima ei ole mikään muu kuin läsnäolosi voima, oman ajatuksista vapautuneen tietoisuutesi voima.”
….Läsnäolo on välttämätöntä, jotta voit kokea luonnon kauneuden, ylevyyden ja pyhyyden.” ”Kauneus nousee läsnäolosi hiljaisuudesta”.

-Echart Tolle  Harjoituksia Läsnäolon voimasta

”Annan luontaishoidot – elämänlaatua kokonaisvaltaisilla hoidoilla”

 

 

Näin jaksat paremmin arjessa – Annan syyskuun vinkit 

 

    1. SÄÄNNÖLLINEN UNIRYTMI
      Kun nouset aamulla ylös ja menet illalla nukkumaan samaan aikaan joka päivä, kehosi ja ”sisäinen kellosi” sopeutuu ”omaan rytmiin”. Tämä tarkoittaa sitä, että unestasi tulee tasamittaista ja huomaat varsin pian kuinka tämä vaikuttaa muihinkin elämänalueisiisi. (Tämä ei välttämättä toimi vuorotyötä tekevien kohdalla).2. SÄÄNNÖLLINEN RUOKAILURYTMI
      Pyri noudattamaan säännöllistä ruokailurytmiä. Syö aamulla kunnon aamupala! Päivällä on yhtä tärkeää syödä lounas. Ihminen ei ole yhtään sen tehokkaampi ilman taukoja, Töitten lomassa on hyvä pitää pieniä taukoja ja esim iltapäivällä välipalatauko. Töistä kotiin tultua on hyvä jälleen tankata jotain, eikä nukkumaan kannata mennä nälkäisenä, sillä silloin ei uni tule. Liian raskaastikaan ei tulisi syödä juuri ennen nukkumaan menoa, sillä se taas sotkee unta ja seurauksena voi olla herääminen tai valvominen. Tärkeintä olisi kuitenkin noudattaa päivittäin säännöllistä ruokailurytmiä, Tällä tavoin keho ja mieli pysyy oikeanlaisessa vireystasossa. Itse olen ainakin huomannut, että liian pitkään venyneet välit aterioiden välillä aiheuttavat päänsärkyä ja hermostuneisuutta.

      3. SÄÄNNÖLLINEN LIIKUNTA
      Kehomme on luoto liikkumaan. Liikkua voi monella eri tapaa. Yksi nauttii juoksemisesta, toinen ehkä uimisesta tai pyöräilystä. Tärkeintä on kuitenkin, että liikkuu joka päivä! Valitse itsellesi sopivin liikuntamuoto ja tee siitä säännöllinen harrastus! Liikunta edistää terveyttä monella eri tapaa. Se lisää sekä kestävyyttä, että lihaskuntoa. Kun liikuntaa sisältyy sopiva määrä jokaisen päivään, se auttaa myös omalla tavalla pitämään ruokailurytmistä kiinni ja liikunnalla on myös unirytmiin suotuisa vaikutus.